Doorgaan naar hoofdcontent

Wasbare luiers - Mijn top 10 zomer luiers

Wasbare luiers komen in alle geuren ( 😉 ) en kleuren. Van basic wit tot de meeste bijzondere printjes. Je kunt het zo gek niet bedenken of het staat wel op een luier geprint. Voor ieder wat wils! 

Net zoals je graag je kleding afstemt op het seizoen, kun je dat ook met je luiers doen. Voor ieder seizoen zijn er prachtige kleuren of printjes te vinden. Hier is mijn top 10 van favoriete zomerse luiers! 


Deze prachtige voorgevormde luier met ouderwetse VW busjes er op is van het merk Petit Lulu. Ik kocht hem bij Nappy's maar daar is hij inmiddels uitverkocht. Bij Klein Spook is hij nog wel! Wij hopen ooit in de toekomst eens op vakantie te gaan met een busje, heerlijk lijkt ons dat! 



Watermeloen is echt mijn favoriete zomerfruit. Ik ben er dol op! Dit overbroekje van het merk Elf Diapers moest en zou ik dan ook aan mijn stash toevoegen. Ik kocht hem op Ali Express en zeg nou zelf... Rune is hier toch om op te vreten? 



Wat is een zomer zonder zon? Iedere keer als ik deze luier aan doe ben ik gelijk vrolijk en de bijtjes maken het helemaal af! Deze luier is een All In One Easyfit Star, genaamd Dazzle, van het merk Totsbots. Je vind hem o.a. bij Nappy's, Billenboetiek, Mooregreen en Kaatje Katoen.





Dit overbroekje met vliegtuigen kon natuurlijk niet ontbreken. Vliegvakanties naar verre, warme oorden is iets waar we allemaal wel van dromen! Het overbroekje is van het merk Petit Lulu en ik kocht hem bij Nappy's.



Een geliefde luier onder de wasbare luier gebruikers: de Bamboozle Stretch in de uitvoering Buzz van Totsbots. Hij is te koop bij o.a Nappy's, Billenboetiek, Mooregreen en Kaatje Katoen. Deze voorgevormde luier heeft een heerlijk zomers bijenprintje. Helaas wordt de bij met uitsterven bedreigd. Wil je daar iets aan doen? Zoek op Google naar: red de bij.


  
Deze prachtige print blaast me iedere keer weer omver. De kleuren spatten er van af en laten me wegdromen, fantaserend over glooiende heuvels met talloze bloeiende bloemen. Dit overbroekje is van het merk Alvababy en je vind hem op Ali Express of op de site van Alvababy.


 
Weet je nog dat je als kind uren naar de blauwe lucht en donzige witte wolkjes kon kijken? Geen haast, geen verplichtingen en geen stress. Waar blijft die goeie oude tijd? 😅 Deze voorgevormde luier van Petit Lulu is het favoriete printje van Lennert! Ook deze luier komt bij Nappy's vandaan maar is inmiddels uitverkocht. 



Net als zon en wolkjes hoort ook regen bij de Nederlandse zomer. We zijn vroeger meer dan eens weggeregend op vakantie. Maar geen nood! Deze pocketluier met paraplu's van Alvababy komt to the rescue! En natuurlijk een stapel handdoeken plus een kacheltje. 😉



Nog meer zomerse heerlijkheid! De citrusvruchten zien er lekker fris uit. Krijg jij al zin in een zomers drankje? Dit XL overbroekje is van Petit Lulu en... Ships! Ook al helemaal uitverkocht bij Nappy's. Maar neem toch even een kijkje, er staan nog veeeel meer leuke printjes! 



Dit overbroekje van Buttons is echt op en top zomer voor ons! IJsjes zijn dagelijkse realiteit, toch? Lotus is helemaal weg van dit printje. Ik begrijp het wel. Jummie!!
GELUKKIG is dit printje nog te koop bij Nappy's, zowel in one size of super size. Maar wees er snel bij, het is een limited edition! 

Heb jij ook favoriete zomerse luier(s)? Laat het me weten in de reacties! 

Liefs, Gaab





Reacties

Populaire posts van deze blog

Wasbare luiers - All In One DIY

Een tijdje terug wilde we een paar All In One luiers aanschaffen voor de oppas. AIO's zijn alleen best prijzig omdat ze een absorberende luier en overbroekje in ÊÊn zijn. Voor wasbare luiers kun je een hoop zelf maken. Denk aan inleggers, fleece vellen en billendoekjes. Daardoor kwam ik op het idee om zelf een AIO te maken van een pocket luier en 2 inleggers. Ik heb een goedkope Chinese pocket en bamboe-koolstof inleggers gebruikt, maar je kan zelf bepalen welk merk of welk materiaal je graag wil gebruiken. Wat heb je nodig? 1 pocket luier 2 inleggers Naaimachine  Spelden Schaar Stap 1 Bein met de dikke afgewerkte randen van de inleggers er af te knippen. Deze zijn te dik om straks vast te naaien aan de fleece binnenkant van de pocketluier.  Stap 2 Leg de inlegger in de pocketluier en teken af waar hij precies moet komen. Je kunt er zelf voor kiezen hoe hoog je hem plaatst.  Stap 3   Knip het afgetekende stuk stof er uit. Wees voor

Wasbare luiers - De basics

Wasbare luiers. Waarschijnlijk denk je dan aan witte lappen, veiligheidsspelden en een zwetende, schrobbende moeder boven een ton. Gelukkig leven we in een tijdperk waarin dit niet meer aan de orde is. Het concept wasbare luiers is met zijn tijd meegegaan en tegenwoordig is het zelfs 'leuk' te noemen! Maar hoe werkt het nou precies? Wanneer je je eerste stap zet in de wereld van wasbare luiers, zie je wellicht door de bomen het bos niet meer. Dit zijn de basics van wasbare luiers. Absorptie, waterdichtheid en materialen. Absorptie Als eerste heb je iets nodig wat absorbeert. Dit kunnen verschillende dingen zijn: Hydrofielen Hydrofiele luiers (de naam zegt het al) zijn van die onmisbare katoenen babydoeken die o.a worden gebruikt voor afdrogen, spuug opvangen, als dekentje en dus ook als luier. Er zijn verschillende wijzen waarop je ze kunt vouwen. Ze kunnen mee van geboorte tot zindelijkheid.  Oogjesluiers Oogjesluiers lijken verdacht veel op hydrofi